Regulamin. Polityka RODO. Standardy Ochrony Osób Małoletnich.

Regulamin zajęć Szkoły Pływania Pana Maćka

  • Organizatorem zajęć jest firma STUDIO RELAX zwana dalej Szkołą Pływania Pana Maćka W skład kursu wchodzi 14 jednostek lekcyjnych (każda jednostka lekcyjna po 45 min.).
  • Zapisanie dziecka i opłacenie zajęć nauki pływania w Szkole Pływania Pana Maćka jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu i wyrażeniem zgody na uczestnictwo dziecka w zajęciach.
  • Warunkiem uczestnictwa w kursie jest terminowa wpłata należności wg cennika dostępnego w biurze firmy lub na stronie internetowej.
  • Wpłatę za zajęcia należy uiścić jednorazowo przelewem bankowym – numer konta dostępny jest na naszej stronie internetowej www.szkolaplywania.com.pl
  • Odrabianie zaległych zajęć z poprzedniego semestru jest możliwe po opłaceniu bieżącego semestru.
  • W przypadku nieobecności na zajęciach nie przysługuje zwrot opłat. W przypadku choroby istnieje możliwość odrobienia zajęć w innym terminie, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym (tel. 602705589 mail: maciu6@poczta.onet.pl). Z możliwości odrabiania zajęć wyłączone są lekcje pokazowe.
    Ze względu na ograniczoną ilość miejsc w grupie prosimy o wcześniejsze umawianie terminu odrabiania (data i godzina). Warunkiem wejścia na pływalnię w ramach odrabiania zajęć jest wyznaczenie dnia i godziny zajęć.
  • Wszystkich uczestników zajęć obowiązuje Regulamin Pływalni wywieszony w holu obiektu sportowego oraz zarządzenia Dyrekcji obiektu sportowego, a w szczególności:
    • pozostawianie okryć wierzchnich oraz butów w szatni,
    • wchodzenie na pływalnię wyłącznie w klapkach,
    • kąpiel w czepku ochronnym,
    • obowiązkowa kąpiel pod natryskiem przed wejściem do wody,
    • bezwzględny zakaz biegania oraz wykonywania skoków do wody bez zezwolenia instruktora,
    • zakaz wejścia do szatni dla osób nie uczestniczących w zajęciach na pływalni.
  • Uczestnicy zajęć zobowiązani są do przybycia na zajęcia 10 minut przed ich rozpoczęciem.
  • Wchodzenie do wody podczas nieobecności prowadzącego jest zabronione.
  • Wszystkie osoby znajdujące się na terenie pływalni zobowiązane są do wypełniania poleceń instruktora i ratownika.
  • Rodzice i opiekunowie dzieci nie mogą przebywać na basenie i w szatniach w czasie prowadzenia zajęć. W wyjątkowych przypadkach (dziecko boi się wody) rodzic może uczestniczyć w pierwszych zajęciach na basenie.
  • Za rzeczy pozostawione w szatni, organizator nie ponosi odpowiedzialności.
  • Rzeczy wartościowe można pozostawić u prowadzącego zajęcia.
  • Rodzice bądź opiekunowie deklarują, że dzieci uczestniczące na zajęciach są zdrowe i nie posiadają żadnych przeciwwskazań do zajęć nauki pływania i przebywania w wodzie.
  • W przypadku nie wypełnienia wymogów regulaminu organizator może odmówić przyjęcia uczestników na zajęcia.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany instruktora w trakcie trwania semestru pływackiego.
  • Osoby nietrzeźwe lub pod wpływem innych środków odurzających nie będą wpuszczane na zajęcia.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn niezależnych od niego.
  • Ewentualne pytania proszę kierować do Organizatora w biurze Szkoły Pływania.

 

Standardy Ochrony Małoletnich

Studio Relax Maciej Zawadzki

Szkoła Pływania Pana Maćka

 

Podstawa prawna:

Podstawa prawna: art. 22b, art. 22c Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 poz. 560 t.j. z późn. zm.).

 

PREAMBUŁA

Zdając sobie sprawę z wyjątkowej roli, jaką odgrywają dzieci i uczniowie
w społeczeństwie, świadomi moralnego i prawnego zobowiązania do zapewnienia im bezpiecznego, wspierającego i rozwijającego środowiska, przedstawiamy niniejszą Preambułę, jako fundament dla Standardów ochrony małoletnich w Studio Relax Maciej Zawadzki Szkoła Pływania Pana Maćka.

Wdrożone w naszym Szkole Pływania standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem to zbiór zasad, które pomagają tworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko dla dzieci i uczniów oraz rozwijać ich potencjał. 

Uznajemy, że każde dziecko oraz każdy uczeń posiadają niezbywałe prawa do godności
i szacunku, bezpieczeństwa, edukacji i rozwoju. Szanujemy i chronimy integralność fizyczną, psychiczną i emocjonalną każdego małoletniego.

Jesteśmy zobowiązani do tworzenia i utrzymywania środowiska, które gwarantuje przestrzeń chroniącą małoletnich przed przemocą, nadużyciami i zaniedbaniami. Przyjmujemy, że dobro dziecka jest wartością nadrzędną, a wszelkie działania podejmowane w kontekście pracy z małoletnimi kierowane są troską o ich dobrostan fizyczny, emocjonalny i społeczny.

Jesteśmy zobowiązani do budowania partnerskich relacji z rodzinami i społecznością
w celu ochrony i wsparcia dla małoletnich. Przyjmujemy zasadę nieustannego doskonalenia praktyk i procedur związanych  z ochroną małoletnich. Integralną częścią naszych działań jest refleksja nad działaniami oraz uwzględnianie potrzeb małoletnich.

Standardy ochrony małoletnich to narzędzie służące eliminowaniu ryzyka popełniania nadużyć wobec małoletnich, a ich przestrzeganie pozwoli minimalizować występowanie wszelkich nadużyć w relacjach z dziećmi  i uczniami oraz udzielać im w zaistniałych sytuacjach adekwatnej pomocy. Niniejsze Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem określają procedury interwencji, działania profilaktyczne, edukacyjne, zasady zapobiegania krzywdzeniu uczniów,  a w sytuacji, gdy do krzywdzenia doszło, określają procedury prawidłowej interwencji.

Celem Standardów Ochrony Małoletnich jest zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom
i uczniom oraz udzielenie ich rodzicom lub prawnym opiekunom moralnej pewności co do stosowania w praktyce pedagogicznej najwyższych standardów dobra i bezpieczeństwa wychowanków.

Cały personel Szkoły Pływania oraz wolontariusze, instruktorzy znają treść dokumentu Standardy ochrony małoletnich oraz stosują je w praktyce, realizując wyżej wymienione cele zgodnie ze swoimi kompetencjami, obowiązującym prawem oraz przepisami wewnętrznymi Zespołu.

Wprowadzamy niniejsze Standardy ochrony małoletnich w Studio Relax Maciej Zawadzki Szkoła Pływania Pana Maćka z przekonaniem, że ich przestrzeganie jest obowiązkiem mającym na celu zapewnienie małoletnim godnego, bezpiecznego i rozwojowego środowiska.

 

Rozdział I

OBJAŚNIENIE TERMINÓW

  1. Dziecko, małoletni, uczeń, młodzież – osoba do ukończenia 18. roku życia.
  2. Krzywdzenie małoletniego – popełnienie czynu zabronionego lub karalnego na szkodę dziecka, lub zagrożenie dobru dziecka, w tym jego zaniedbanie.
  3. Przemoc fizyczna – działanie wobec dziecka, które powoduje uraz fizyczny, na przykład: bicie go, szarpanie, popychanie, zadawanie bólu, kopanie.
  4. Przemoc psychiczna – powtarzająca się, niefizyczna, szkodliwa interakcja z dzieckiem, obejmująca zarówno działanie, jak i zaniechanie, na przykład: niedostępność emocjonalną, ignorowanie potrzeb dziecka, zawstydzanie, upokarzanie, straszenie, poniżanie, ośmieszanie, manipulowanie dla własnych celów, wciąganie w konflikty, brak wsparcia, karanie przez nie okazywanie zainteresowania, uczuć, szacunku, nieustanna krytyka, izolacja społeczna, stosowanie gróźb, domaganie się bezwzględnego posłuszeństwa. Przemocą jest także nieodpowiednia socjalizacja, czy narażanie dziecka na bycie świadkiem przemocy.
  5. Przemoc seksualna – podział na przemoc seksualną z dotykiem i bez dotyku – każda czynność seksualna podejmowana z dzieckiem poniżej 15. roku życia, m.in.: zachęcanie dziecka do rozbierania się, zachęcanie dziecka do wysyłania nagich zdjęć, dotykanie miejsc intymnych, zwracanie uwagi na intymne miejsca dziecka, zawstydzanie dziecka tematyką seksualną, grooming.
  6. Przemoc rówieśnicza – ze szczególnym uwzględnieniem form przemocy online, na przykład: szydzenie z wyglądu, z choroby, z dysfunkcji, dysponowanie wizerunkiem bez zgody rówieśnika, namawianie do przestępstwa, wyśmiewanie, używanie przemocy fizycznej.
  7. Zaniedbanie – bezustanne niezaspokajanie podstawowych potrzeb biologicznych (niezapewnieniu jedzenia, odpowiedniego ubrania, miejsca do mieszkania, braku pomocy
    w chorobie) i/lub psychicznych dziecka, w tym potrzeb emocjonalnych (brak uwagi i uczuć, niezaspokojenie potrzeb przynależności, miłości i więzi, odmowa komunikowania się, ignorowanie dziecka). Może obejmować także zaniedbanie edukacyjno-wychowawcze przejawiające się przyzwalaniem na wagarowanie, unikanie szkoły, brakiem troski o realizację zobowiązań szkolnych i angażowaniem dziecka do pracy, która uniemożliwia mu naukę, brakiem uwagi poświęconej specjalnym potrzebom edukacyjnym dziecka.
  8. Personel, pracownicy – każdy pracownik Firmy, bez względu na formę zatrudnienia,
    w tym: trener, instruktor pływania, wychowawca, kierownik, terapeuta, sprzątaczka, konserwator, kucharka, pielęgniarka, pomoc wychowawcy oraz inna osoba, która z racji pełnionej funkcji lub zadań ma (nawet potencjalny) kontakt z dziećmi, np. stażysta, wolontariusz.
  9. Instytucja – każda instytucja świadcząca usługi dzieciom i młodzieży lub działająca na rzecz dzieci/uczniów.
  10. Zgoda rodzica ucznia oznacza zgodę wyrażoną pisemnie przez co najmniej jednego
    z rodziców ucznia.
  11. Osoba odpowiedzialna za internet to wyznaczony przez Firmę pracownik, sprawujący nadzór nad korzystaniem z internetu przez uczestników na terenie miejsca obozu.
  12. Osoba odpowiedzialna za Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem to wyznaczony przez Firmę pracownik sprawujący nadzór nad przestrzeganiem niniejszych Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.
  13. Dane osobowe ucznia to wszelkie informacje umożliwiające identyfikację małoletniego.
  14. Opiekun dziecka – osoba uprawniona do reprezentacji dziecka w szczególności jego rodzic/ opiekun prawny/rodzic zastępczy.

 

Rozdział II

OBSZARY STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH PRZED KRZYWDZENIEM

 

Standardy ochrony małoletnich tworzą bezpieczne i przyjazne środowisko dla dzieci w Studio Relax Maciej Zawadzki Szkoła Pływania Pana Maćka. Obejmują cztery obszary:

1. Politykę ochrony małoletnich, która określa:a) zasady bezpiecznej rekrutacji personelu do pracy w Firmie,

a) zasady bezpiecznych relacji personel – nieletni,

b) zasady reagowania podczas zajęć Szkoły Pływania i podczas trwania kolonii na przypadki podejrzenia, że dziecko/uczeń doświadcza krzywdzenia,

c) zasady ochrony wizerunku dzieci i młodzieży oraz ich danych osobowych,

d) zasady bezpiecznego korzystania z internetu i mediów.

2.Personel – obszar, który określa:

a) zasady rekrutacji personelu pracującego z dziećmi i młodzieżą w Firmie,
w tym obowiązek uzyskiwania danych z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
oraz informacji z Krajowego Rejestru Karnego każdym członku personelu, gdy jest to dozwolone przepisami obowiązującego prawa, informacji z Krajowego Rejestru Karnego, a kiedy prawo na to nie zezwala, uzyskiwania oświadczenia personelu dotyczącego niekaralności lub braku otoczących się postępowań karnych i dyscyplinarnych za przestępstwa przeciwko wolności seksualnej, obyczajności oraz przestępstwa z użyciem przemocy na szkodę małoletniego,

b) zasady bezpiecznych relacji personelu Firmy z dziećmi/uczniami, wskazujące, jakie zachowania na kolonii są niedozwolone, a jakie pożądane w kontakcie z dzieckiem i młodzieżą,

c) zasady zapewniania pracownikom podstawowej wiedzy na temat ochrony dzieci i młodzieży przed krzywdzeniem oraz udzielania pomocy w sytuacjach zagrożenia, w zakresie:

– rozpoznawania symptomów krzywdzenia dzieci i młodzieży,

– procedur interwencji w przypadku podejrzeń krzywdzenia,

– odpowiedzialności prawnej pracowników Firmy, zobowiązanych do podejmowania interwencji,

d) zasady przygotowania personelu Firmy (pracującego z dziećmi/uczniami oraz ich rodzicami/opiekunami) do edukowania:

– dzieci i młodzieży na temat ochrony przed przemocą i wykorzystywaniem,

– rodziców/opiekunów uczniów na temat wychowania dzieci i młodzieży bez przemocy oraz chronienia ich przed przemocą i wykorzystywaniem,

– zasady dysponowania materiałami edukacyjnymi dla dzieci i młodzieży, dla rodziców oraz aktywnego ich wykorzystania,

3.Procedury – określają działania, jakie należy podjąć w sytuacji krzywdzenia dziecka/ucznia lub zagrożenia jego bezpieczeństwa ze strony personelu Klubu, członków rodziny, rówieśników i osób obcych:

  • zasady dysponowania przez Firmę danymi kontaktowymi lokalnych instytucji i organizacji, które zajmują się interwencją i pomocą w sytuacjach krzywdzenia dzieci i młodzieży (policja, sąd rodzinny, centrum interwencji kryzysowej, ośrodek pomocy społecznej, placówki ochrony zdrowia), oraz zapewnienia do nich dostępu wszystkim pracownikom,
  • zasady eksponowania informacji dla dzieci i młodzieży na temat możliwości uzyskania pomocy w trudnej sytuacji, w tym numerów bezpłatnych telefonów zaufania dla dzieci
    i młodzieży,

4. Monitoring – obszar, który określa:

  • zasady weryfikacji przyjętej polityki ochrony małoletnich przed krzywdzeniem – przynajmniej raz w roku, ze szczególnym uwzględnieniem analizy sytuacji związanych z wystąpieniem zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży,
  • zasady organizowania przez Firmę konsultacji z uczniami i ich rodzicami/opiekunami.

 

Rozdział III

ROZPOZNAWANIE CZYNNIKÓW RYZYKA KRZYWDZENIA DZIECI
I MŁODZIEŻY I REAGOWANIE NA NIE

 Paragraf 3.

  1. Rekrutacja pracowników odbywa się zgodnie z zasadami bezpiecznej rekrutacji personelu.
  2. Pracownicy znają i stosują zasady bezpiecznych relacji personel–małoletni i małoletni–małoletni ustalone w Firmie.
  3. Pracownicy posiadają wiedzę na temat czynników ryzyka i symptomów krzywdzenia dzieci i młodzieży zwracają na nie uwagę w ramach wykonywanych obowiązków.
  4. Pracownicy monitorują sytuację i dobrostan dzieci będących na zajęciach Szkoły Pływaniai na kolonii.
  5. Trenerzy pływania, instruktorzy pływania, kierownik obozu, wychowawcy i specjaliści obozowi oferują pomoc rodzicom w formie konsultacji. W przypadku zidentyfikowania czynników ryzyka pracownicy podejmują rozmowę z rodzicami, przekazując informacje na temat dostępnej oferty wsparcia i motywując ich do szukania dla siebie pomocy.

 

Rozdział IV

PROCEDURY INTERWENCJI W PRZYPADKU PODEJRZENIA,
ŻE DZIECKO LUB UCZEŃ DOŚWIADCZA KRZYWDZENIA

 Paragraf 4.

W przypadku podjęcia przez pracownika Firmy podejrzenia, że dziecko/uczeń jest krzywdzony, pracownik ma obowiązek sporządzenia notatki służbowej i przekazania uzyskanej informacji właścicielowi firmy Studio Relax Maciej Zawadzki panu Maciejowi Zawadzkiemu oraz kierownikowi i wychowawcy na obozie lub kolonii.

 Paragraf 5.

  1. Po uzyskaniu informacji kierownik kolonii wzywa opiekunów dziecka/ucznia, którego krzywdzenie podejrzewa, informuje ich o podejrzeniu. Na basenie wyznaczona osoba wzywa instruktora u którego ćwiczy dziecko.
  2. Z dzieckiem/uczniem krzywdzonym kierownik/instruktor, przeprowadza rozmowę, udzielając mu niezbędnego wsparcia.
  3. Wyznaczona przez Firmę osoba (wychowawca, instruktor) sporządza opis sytuacji obozowej i rodzinnej dziecka/ucznia na podstawie rozmów z małoletnim, prowadzącymi zajęcia, wychowawcą i rodzicem oraz opracowuje plan pomocy małoletniemu.
  4. Plan pomocy małoletniemu powinien zawierać wskazania dotyczące:
  • podjęcia przez Firmę działań w celu zapewnienia dziecku/uczniowi bezpieczeństwa, w tym jeśli zajdzie taka potrzeba, zgłoszenie podejrzenia krzywdzenia do odpowiedniej instytucji,
  • wsparcia, jakie zaoferuje dziecku/uczniowi Firma,
  • skierowania dziecka/ucznia do specjalistycznej placówki pomocy, jeżeli zaistnieje taka potrzeba.

 

 Paragraf 6.

  1. W bardziej skomplikowanych przypadkach (dotyczących np. wykorzystywania seksualnego lub znęcania się fizycznego i psychicznego o dużym nasileniu) Właściciel Firmy powołuje zespół interwencyjny, w skład którego mogą wejść wszyscy pracownicy mający wiedzę na temat skutków krzywdzenia dziecka/ucznia lub o krzywdzonym dziecku/uczniu.
  2. Zespół interwencyjny sporządza plan pomocy małoletniemu, spełniający wymogi określone w § 5 pkt 4 niniejszych Standardów, na podstawie opisu sytuacji sporządzonego przez pedagoga/psychologa szkolnego oraz innych uzyskanych przez członków zespołu informacji.
  3. W przypadku, gdy podejrzenie krzywdzenia zgłoszą rodzice/opiekunowie dziecka/ucznia, Właściciel Firmy jest zobowiązany powołać zespół interwencyjny.
  4. Zespół, o którym mowa w punkcie 3, wzywa rodziców/opiekunów dziecka/ucznia na spotkanie wyjaśniające, podczas którego może zaproponować zdiagnozowanie zgłaszanego podejrzenia
    w zewnętrznej, bezstronnej instytucji. Należy sporządzić protokół ze spotkania.

 

Paragraf 7.

 

  1. Sporządzony przez zespół interwencyjny plan pomocy małoletniemu wraz z zaleceniem współpracy przy jego realizacji przedstawiany jest rodzicom/opiekunom przez pedagoga/psychologa.
  2. Pedagog/psycholog informuje rodziców/opiekunów o obowiązku instytucji, jakim jest Firma, zgłaszania podejrzenia krzywdzenia małoletniego do odpowiedniej instytucji (prokuratura/policja lub sąd rodzinny, ośrodek pomocy społecznej bądź przewodniczący zespołu interdyscyplinarnego – wszczyna procedurę „Niebieskiej Karty” – w zależności od zdiagnozowanego typu krzywdzenie i skorelowanej z nim interwencji).

       Uwaga! Pracownicy Firmy  uczestniczą w realizacji procedury „Niebieskiej Karty”, w tym  uprawnieni są do samodzielnego jej wszczynania.

  1. Po poinformowaniu rodziców/opiekunów małoletniego przez pedagoga/psychologa – zgodnie
    z punktem poprzedzającym – Właściciel Firmy składa zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa do prokuratury/policji lub wniosek o wgląd w sytuację rodziny do sądu rejonowego, wydziału rodzinnego i nieletnich, ośrodka pomocy społecznej lub przesyła formularz „Niebieska Karta – A” do przewodniczącego zespołu interdyscyplinarnego.
  2. Dalszy tok postępowania leży w kompetencjach instytucji wskazanych w punkcie 3.
  3. W przypadku, gdy podejrzenie krzywdzenia zgłosili rodzice/opiekunowie małoletniego, a podejrzenie to nie zostało potwierdzone, Właściciel Firmy informuje o tym fakcie rodziców/opiekunów ucznia na piśmie.

 

Paragraf 8.

 

  1. Z przebiegu interwencji sporządza się kartę interwencji, niniejszych Standardów. Kartę załącza się do dokumentacji dziecka/ucznia w Firmie.
  2. Wszyscy pracownicy Firmy oraz inne osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych uzyskały informację o krzywdzeniu dziecka/ucznia lub informacje z tym związane, są zobowiązani do zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych.
  3. Dokumentacja przechowywana jest przez osobę odpowiedzialną za Standardy ochrony małoletnich zgodne z zasadami przechowywania dokumentacji. Po zakończeniu sprawy dokumentacja jest przekazywana do archiwum szkoły.

 

Rozdział V

ZASADY OCHRONY WIZERUNKU I DANYCH OSOBOWYCH MAŁOLETNICH

Paragraf 9.

  1. Firma, uznając prawo dziecka/ucznia do prywatności i ochrony dóbr osobistych, zapewnia ochronę wizerunku małoletniego, zapewnia najwyższe standardy ochrony danych osobowych małoletnich zgodnie z obowiązującym przepisami prawa.

Paragraf 10.

  1. Pracownikowi Firmy nie wolno umożliwiać przedstawicielom mediów utrwalania wizerunku dziecka/ucznia (filmowanie, fotografowanie, nagrywanie głosu) na jego terenie bez pisemnej zgody rodzica/opiekuna prawnego małoletniego.
  2. W celu uzyskania zgody, o której mowa w punkcie 1, pracownik Firmy może skontaktować się z opiekunem dziecka/ucznia, by uzyskać zgodę na nieodpłatne wykorzystanie zarejestrowanego wizerunku i określić, w jakim kontekście będzie wykorzystywany, np. że umieszczony zostanie na platformie YouTube w celach promocyjnych lub na stronie internetowej (niniejsza zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności plakaty reklamowe, ulotki, drukowane materiały promocyjne, reklamę w gazetach i czasopismach oraz w internecie itp.), lub ustalić procedurę uzyskania zgody. Niedopuszczalne jest podanie przedstawicielowi mediów danych kontaktowych do rodzica/opiekuna dziecka/ucznia – bez wiedzy i zgody tego opiekuna.

Paragraf 11.

  1. Upublicznienie przez pracownika Firmy wizerunku dziecka/ucznia utrwalonego w jakiejkolwiek formie (fotografia, nagranie audio-wideo) wymaga pisemnej zgody rodzica/opiekuna prawnego małoletniego. W przypadku braku dostępu do urządzenia służbowego (apart fotograficzny) dopuszcza się rejestrowanie wizerunku dziecka/ucznia prywatnym urządzeniem nauczyciela jedynie w celach służbowych (relacjonowanie wydarzeń szkolnych).
  2. Uwaga! Jeżeli wizerunek małoletniego stanowi jedynie szczegół całości, takiej jak: zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza, zgoda rodzica/opiekuna prawnego na utrwalanie wizerunku ucznia nie nie jest wymagana.

 

Rozdział VI

ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU I MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH NA ZAJĘCIACH SZKOŁY PŁYWANIA LUB NA KOLONII

Paragraf 12.

  1. Klub, zapewniając uczestnikom dostęp do internetu, podejmuje działania zabezpieczające małoletnich przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju, w szczególności instaluje i aktualizuje oprogramowanie zabezpieczające.
  2. Na wydarzeniach Firmy dostęp uczestnika do internetu możliwy jest tylko pod nadzorem pracownika na zajęciach komputerowych. Pracownik zobowiązany jest informować uczniów o zasadach bezpiecznego korzystania z internetu oraz czuwać nad ich bezpieczeństwem podczas korzystania z internetu w czasie zajęć.
  3. Osoba odpowiedzialna za dostęp do internetu przeprowadza z uczestnikami cykliczne szkolenia oraz zapewnia stały dostęp do materiałów edukacyjnych, dotyczących bezpiecznego korzystania z internetu.

Paragraf 13.

  1. Osoba odpowiedzialna za dostęp do internetu w Firmie w porozumieniu z Właścicielem Firmy zabezpiecza sieć przed niebezpiecznymi treściami, poprzez instalację i aktualizację odpowiedniego, nowoczesnego oprogramowania.
  2. Wymienione w punkcie 1 oprogramowanie jest aktualizowane w miarę potrzeb, przynajmniej raz
    w miesiącu.
  3. Pracownik przekazuje Właścicielowi Firmy informację o dokonanych ustaleniach
    (np. o uczestniku, który korzystał z komputera w czasie wprowadzenia niebezpiecznych treści). Właściciel niezwłocznie aranżuje dla ucznia rozmowę z psychologiem/pedagogiem na temat bezpieczeństwa w internecie.
  4. Jeżeli w wyniku przeprowadzonej rozmowy pedagog/psycholog uzyska informację, że uczeń jest krzywdzony, podejmuje działania opisane w rozdziale IV niniejszych Standardów – Zasady reagowania na przypadki podejrzenia, że małoletni doświadcza krzywdzenia.

Rozdział VII

MONITORING STOSOWANIA STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH PRZED KRZYWDZENIEM NA OBOZIE

Paragraf 14.

  1. Kierownik wyznacza wychowawcę na osobę odpowiedzialną za realizację i propagowanie Standardów ochrony małoletnich na obozie.
  2. Osoba, o której mowa w punkcie 1, jest odpowiedzialna za monitorowanie realizacji Standardów,
    za reagowanie na sygnały naruszenia Standardów, prowadzenie rejestru zgłoszeń oraz za proponowanie zmian w Standardach.
  3. Osoba odpowiedzialna za realizację i propagowanie Standardów ochrony małoletnich przeprowadza wśród pracowników raz na 12 miesięcy ankietę monitorującą poziom realizacji Standardów. Wzór ankiety stanowi Załącznik nr 6 do niniejszych Standardów. W ankiecie pracownicy mogą proponować zmiany oraz wskazywać przypadki naruszenia Standardów.
  4. Na podstawie przeprowadzonej ankiety osoba odpowiedzialna za realizację i propagowanie Standardów ochrony małoletnich sporządza raport z monitoringu, z którym zapoznaje pracowników Klubu oraz przekazuje go kierownikowi.
  5. Kierownik na podstawie wniosków z otrzymanego raportu może podjąć decyzję o wprowadzeniu do Standardów niezbędnych zmian. O zmianach informowani są pracownicy, dzieci/uczniowie oraz ich rodzice/opiekunowie.

Rozdział VIII

PRZEPISY KOŃCOWE

Paragraf 15.

  1. Niniejsze Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem wchodzą w życie z dniem ogłoszenia.
  2. Ogłoszenie Standardów ochrony nieletnich następuje w sposób dostępny dla pracowników Klubu, dzieci/uczniów oraz ich rodziców/opiekunów poprzez zamieszczenie treści dokumentu na stronie internetowej klubu.
  3. Informacje o danych kontaktowych lokalnych instytucji organizacji, które zajmują się interwencją i pomocą zamieszcza się na tablicy w miejscu widocznym, dostępnym dla pracowników i uczestników
  4. Pracownik składa pisemne oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami ochrony małoletnich przed krzywdzeniem. Oświadczenie dołącza się do akt osobowych pracownika.

Maciej Zawadzki

Właściciel firmy Studio Relax Maciej Zawadzki

 

Ważne telefony i adresy:

 

  • Telefon Zaufania – tel. 116 111 (linia dostępna 24 godziny na dobę i przez siedem dni w

tygodniu).

  • Linia Pomocy Pokrzywdzonym – tel. +48 222 309 900. Infolinia jest dostępna całodobowo, w tym w języku angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
  • Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka – tel. 800 12 12 12 (linia dostępna 24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu).
  • Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” – tel. 800 120 002 (linia dostępna 24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu) oraz e-mail: niebieskalinia@niebieskalinia.info.
  • Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” Instytutu
  • Psychologii Zdrowia – tel. (22) 668 70 00 oraz 116 123 (linia dostępna 24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu).
  • Anonimowa Policyjna Linia Specjalna „Zatrzymaj Przemoc” – tel. 800 120 148 –(bezpłatna linia dostępna 24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu).

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA  RODO

 

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.  (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r.) informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Studio Relax Maciej Zawadzki z siedzibą w Szczecinie zwanym dalej „Administratorem”.

  1. Dane kontaktowe Administratora:

Studio Relax Maciej Zawadzki, ul. Orawska 1, 70-131 Szczecin.

  1. Dane osobowe przetwarzane są w celu:
  2. a) prowadzenia oraz organizacji obozów dla dzieci i młodzieży,  kursów nauki i doskonalenia pływania oraz innych imprez organizowanych przez STUDIO RELAX MACIEJ ZAWADZKI. Podstawa prawna przetwarzania pozyskanych danych: art. 6 ust.1 pkt. b, c, d, e, f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
  3. b) marketingowym – na podstawie udzielonej zgody – polegającym na przesyłaniu na Państwa adres e-mail oraz numer telefonu informacji ogólnych o ofertach, promocjach usług Administratora oraz na bezpośrednim kontakcie telefonicznym w celu przedstawienia ofert. Podstawa prawna przetwarzania pozyskanych danych: art. 6 ust.1 pkt. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  4. Odbiorcami danych osobowych będą te podmioty, którym Administrator ma obowiązek przekazywania danych na gruncie obowiązujących przepisów prawa, a także podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi wspierające wykonanie umowy, w szczególności księgowe, kadrowe, prawnicze, informatyczne, transportowe, ubezpieczeniowe.
  5. Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
  6. Dane nie będą przechowywane dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres wykonania umowy, a także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy oraz w wykonaniu obowiązków nałożonych na Administratora przez przepisy prawa podatkowego tj. przez okres 6 lat od końca roku w którym umowa wygasła lub do czasu odwołania udzielonej zgody na przetwarzanie danych.
  7. Ma Pan/Pani prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych oraz danych osobowych swojego dziecka, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, ma prawo do przeniesienia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, przysługuje Panu/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  9. W oparciu o przekazane dane osobowe, Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

 

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH SZKOŁY PŁYWANIA

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH SZKOŁY PŁYWANIA

Szanowni Państwo, od dnia 04 października 2020 roku (niedziela), wreszcie rozpoczynamy zajęcia nauki pływania w SZKOLE PŁYWANIA PANA MAĆKA. Witam serdecznie naszych ,,starych podopiecznych,, jak i nowych adeptów Szkoły Pływania. Obiecuję, że dochowamy wszelkich starań aby zajęcia przebiegały sprawnie, bezpiecznie i dzieci wracały z zajęć zmęczone i uśmiechnięte. Troszcząc się o zdrowie i bezpieczeństwo kursantów, rodziców i pracowników –  mając na uwadze stan epidemii spowodowany wirusem COVID- 19 jak również faktem, że nasze miasto znalazło się w żółtej strefie, przedstawiamy nowo obowiązujące zasady organizacji zajęć na naszym basenie, przygotowane w oparciu o załącznik do regulaminu pływalni przy Szkole Błękitnej i wymogów i zaleceń GIS:

Prosimy:
aby  dzieci na zajęcia przyprowadzała, jak i odbierała JEDNA osoba – rodzic lub opiekun;

– na teren obiektu sportowego może wchodzić rodzic lub opiekun z dziećmi do 7 roku życia;
W holu i szatni obiektu sportowego będą obecni trenerzy, którzy pomogą dzieciom w przygotowaniu do zajęć i wysuszeniu włosów po basenie.

 – przyprowadzanie dzieci najwcześniej 10 minut przed rozpoczęciem zajęć – tak, aby nie przebywać i gromadzić się na terenie obiektu.
– przynoszeniu dwóch reklamówek lub toreb do których chowamy: do pierwszej kurtkę lub bluzę a do drugiej obuwie.  Następnie oddajemy te rzeczy do szatni, w której otrzymujemy numerek.

– prosimy o zabranie ze sobą podręcznej suszarki, która ułatwi dzieciom dosuszenie włosów;

  1.  Przed wejściem na teren obiektu obowiązuje bezwzględny nakaz dezynfekcji rąk, noszenia maseczki.
  2.  Na terenie obiektu  dzieci wraz z  rodzicami (opiekunami) obowiązani są do noszenia maseczek lub przyłbic.
  3. Po przebraniu obuwia na klapki, nie później niż 5 minut przed rozpoczęciem zajęć kursant ustawia się przy wejściu na pływalnię, gdzie pracownik szkoły pływania sprawdzi obecność dzieci według listy oraz przydzieli numer szatni, w której dziecko przygotuje się na zajęcia.
  4. Dziecko do szatni udaje się samodzielnie zabierając ze sobą strój lub kąpielówki, czepek, ręcznik, mydełko, ewentualnie okularki. W szatni dzieciom będą pomagali instruktorzy Szkoły Pływania. Trenerzy przypilnują dzieci aby dokładnie wysuszyły włosy.
  5. Po wejściu na basen maseczki lub przyłbice zdejmujemy.
  6. Podczas zajęć zaleca się, aby opiekun lub rodzic czekał na dziecko poza terenem obiektu.
  7. Po zakończeniu zajęć instruktor odprowadza dzieci na korytarz, gdzie rodzic lub opiekun powinien oczekiwać na dziecko. Należy pamiętać o punktualnym przybyciu i odbiorze dziecka.
  8. Opiekunowie przyprowadzający dzieci muszą zachować dystans min 1,5 m od kolejnego opiekuna. Dystans również obowiązuje w stosunku do pracowników szkoły.
  9. Obligatoryjne jest przestrzeganie zasad higieny na pływalniach – obowiązkowa jest staranna kąpiel, umycie całego ciała pod natryskiem oraz dezynfekcja stóp przed wejściem do hali basenowej.

Na pierwszych zajęciach chcemy  przydzielić kursantów do odpowiednich grup pływackich tak aby sprawnie prowadzić dalsze szkolenie pływackie. W razie jakichkolwiek pytań na temat grup, stopnia zaawansowania, procesu szkolenia, proszę o kontakt bezpośrednio do mnie – MACIEJ ZAWADZKI 602 705 589.

Bardzo prosimy o aktualizowanie danych kontaktowych, o ile ulegną zmianie w trakcie trwania semestru.

Galeria

thumbs_P7210326 OLYMPUS DIGITAL CAMERA basen_nauka_plywania_17 20151220_120925